środa, 7 sierpnia 2013

smaki dzieciaka - czyli obiad za piątaka!

Nazywam się Ola i nikogo jeszcze swoimi kuchennymi rewolucjami nie zabiłam.
Lubię gotować, wymyślać, doprawiać, kosztować..mmmmniam!
Ale w takie iście afrykańskie lato, stanie przy garach i udawanie idealnej pani domu nie jest dla mnie. ooo nie.
Dlatego trzeba się 'ratować' gotowymi posiłkami, nie wymagającymi wiele uwagi i czasu. Może jeszcze ktoś z Was pamięta najlepsze na świecie 'dmuchane kluski', buchty czy po prostu kluski na parze? W przedszkolu zawsze robiły furorę w połączeniu z jogurtem jagodowym. Tak ostatnio za mną chodziły, że postnowiłam zaszaleć i sprawić sobię trochę przyjemności.

Biedronka jako sklep ze wszystkim takie cuda oferuje za całe 2,99 ! Tyle wygrać. Z jednej lodówki pełnej gotowców przechodzę na tą z nabiałem i ku mojemu zdziwieniu, jagodowego jogurtu brak. Pewnie, bo jak ja już mam ochotę na jogurt (czyt. raz na pół roku) to jeszcze nie ma tego, który spędza mi sen z powiek. Za to pełna paleta o smaku pieczonego jabłka, pieczonej śliwki..serio? Takie smaki raczej zimą..i wtedy opuściła mnie nadzieja. Skoro jagodowego brak, to smak dzieciństwa przepadł. Po dłuższej walce, przekleństwach pod nosem i ciągłym 'serio?', wygrzebałam jogurt panna cotta z truskawkami.
Trudno, przecież wcale nie ma teraz sezonu na jagody!

Buchty 2,99, jogurt 1,99. Jutrzejszy obiad - beeeeezceeeeennnny! Nie ukrywam, miała być kolacja, ale doszłam do wniosku, że zrobie sobie większego smaka i przetrzymam. Czuję się jak przed wigilią :)

Potem w drodze powrotnej wymyśliłam, że takie buchty można zrobić na 157484512158478 sposobów. Co poprawiło mi humor, bo buchty mogę jeść na okrągło. Ja w taki upał wolę je w wersji obiadowej, ale może zimą albo późną jesienią będą też znakomite jako deser na ciepło? Z dodatkiem syropu malinowego. Albo z masełkiem i cynamonem? Na lato obowiązkowo ze świeżymi owocami - jako obiad albo deser.Ale przecież nie musi być na słodko, może być i 'konkretnie, jak dla faceta a nie popierdułki', jak to mówi dziadek. Wyobraźcie sobie połączenie takiej pięknej, okrąglutkiej buchty, z pieczarkami, sosem pieczeniowym i jakimś dobrym mięskiem. Albo buchty zapiekane z warzywami i serem..
jestem w buchtowym raju. No i gwarantuje Wam, że zjecie jedną paczkę w 2 osoby i macie dość. Tanie, smaczne i zapychające danie.

Buchty rządzą!







a to ZDECYDOWANIE najpiękniesze 5min i 42 sek na świecie!










1 komentarz: